maandag 20 augustus 2012

Memories

Hallo Volgers,

Vandaag waren de kinderen weer voor het eerst naar school.
Ik heb mijn tijd nuttig gebruikt en een mini album gemaakt.
Hierin ga ik de vakantiefoto's verwerken van afgelopen zomer.
Ik heb zelf maar eens erop los gecombineerd met de diverse patronen.
Ik heb de 'stack the deck' bind methode gebruikt.
Hierbij neem je een strip van 1 3/4 inch en ril je hem op 3/4 inch van elke zijde.
Je laat iedere volgende strip 0,5 inch breder en rilt alle strips op 3/4 inch aan weerskanten.
Je kunt het zo breed maken als je wilt.
Voor de pockets heb ik standaard C6 enveloppen gebruikt, die in iedere supermarkt te koop zijn.
Ik had 4 stack the deck strips, dus 8 flapjes om aan te bevestigen.
Ik heb 16 enveloppen gebruikt, heb er 8 na het dichtplakken aan de bovenkant losgesneden en 8 aan de zijkant losgesneden.
Deze heb ik om en om aan de flapjes gedaan.
De eerste staand en aan de andere kant liggend. Zo heb ik alle enveloppen aan de flapjes bevestigd.
Vervolgens heb ik in de stack the deck 2 gaatjes gemaakt met mijn crop a dile om een lintje door te kunnen halen.
Ik heb alle enveloppen bekleed met designpapier en vervolgens in alle 16 de enveloppen een tag gesneden die 0.5 cm uitsteekt uit de pockets.
Toen ik daar mee klaar was heb ik een lintje door de gaatjes gehaald en gaatjes in mijn rug van mijn cover gemaakt (ik ga er gemakshalve vanuit dat iedereen weet hoe die in elkaar zit) om de lintjes doorheen te halen.
Tenslotte heb ik toen de linten voor een deel door de rug waren gehaald de kant die op de rug komt van de stack the deck ingesmeerd met lijm, voor extra stevigheid.

De voorkant en de rug heb ik al een beetje opgeleukt voor de foto's, maar de binnenkant komt pas als de foto's erin gaan.

Hieronder een foto-inpressie van het boekje:










En het was weer een productief dagje zo ;-)

2 opmerkingen:

  1. Had ik het niet gedacht ? Prachtig werkje en inderdaad productief dagje.
    Leuke kleuren ook, gewaagd maar toch heel mooi.
    Groetjes,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen