zondag 19 augustus 2012

Stickerkast (online workshop)

Voor deze kast ga ik proberen om stap voor stap te beschrijven wat ik doe.
Ik ben nogal een chaotische knutselaar, dus hoop dat er een touw aan vast te knopen is.
De maten van het chipboard:
Boven en onderkant zijn 7"x12" (17,8 cm x 30,5 cm)
Zijkanten zijn 9"x 12" (22,8 cm x 30,5 cm)
De achterkant: 7"x 9" (17,8 cm x 23 cm)

Je snijd 1 vel cardtock in 12 repen van 2,5 cm welke je op 1,25 cm door midden vouwt over de gehele lengte. (dit zijn je verbindingsstukken en zul je klein beetje zien, neem een cardstock vel die een beetje bij je papier past dat je wilt gaan gebruiken).

Ik heb gekozen voor 2 lades in het geheel, dit is voor mij genoeg.
Je snijd hiervoor een stuk chipboard van 6,8"x12" (17,4 cm x 30,5 cm). Dit noem ik voor het gemak even het tussenschot.

Neem de zijpanelen en het achterpaneel voor je en teken af waar je de lades wilt hebben. Ik wil ze ongeveer even hoog dus teken het geheel af op 4,5" (11,4 cm) vanaf de onderkant (merk even de onderkant).

Vervolgens neem je het tussenschot en lijm je aan de 2 lange zijden en 1 korte zijde een verbindingsstrip. De hoekjes van de verbindingsstrips schuin afknippen.


Nu lijm je stuk voor stuk de verbindingsstrippen op de afgetekende lijn van je zij en achter panelen.



Om het geheel alvast wat te verstevigen plak je verbindingsstrips aan de buitenkant van de zij naar de achterkant als een hoekje.
Nu kun je de bovenkant en de onderkant op dezelfde wijze plakken als de achterkant, als hoekjes de verbindingsstrips plakken.
Je kunt het beste beginnen met de verbinding aan de achterzijde.

Als beiden zijn bevestigd is de basis van je kastje klaar!
Het ziet er dan als volgt uit:


Nu komen de lades aan de beurt, deze worden op gelijke wijze in elkaar geplakt.
Je hebt nodig voor dit formaat:
2 maal chipboard voor de bodem formaat: 6,8"x 11,8" (17,5 cm x 30,2 cm)
4 maal chipboard voor de voor en achterkant van elke lade 6,8"x 4 2/8" ((17,5 cm x11 cm)
4 maal chipboard voor de zijpanelen van de lades 4 2/8"hoog en 11,8"lang (11 cm x 30,2 cm)

je krijgt daarvan dus 2 lades.
Als beide lades af zijn, kan het beplakken beginnen.
Snijd het papier voor de zij en bovenkanten net iets kleiner dan de kanten werkelijk zijn (nog geen kwart cm is genoeg).
Ik zal vertellen wat ik waar gebruik:
Na even te hebben getwijfeld heb ik besloten om de lijn "Paper cottage" van Basic Grey te gebruiken.
Leuke frisse, zoete kleurtjes. Een hele verandering ten opzichte van de andere lijnen van BG.

Voor de lade fronten heb ik een vel clothesline gebruikt, als openingsmechanisme een knoop welke ik met twine heb vastgemaakt en voor de ruimte ertussen heb ik enkele kraaltjes gebruikt.

Voor de boven en onderkant heb ik een vel vegetable garden gebruikt en voor de zijkanten een vel porch swing.
Het is een fris kastje geworden, de embellishments zijn bijpassend van de Paper Cottage serie.

Ik hoop dat jullie wijs kunnen uit mijn online workshopje.....
Ik zie graag jullie reakties tegemoet.

Dit is mijn versie geworden:



12 opmerkingen:

  1. Op aanvraag t patroon geinspecteerd en goed bevonden whahaahahah.
    Prachtig gedaan hoor meisje...ik hoop dat ik snel een keertje de tijd krijg om dit mooie kastje te maken .Knuf ikke ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rosita vroeg naar het chipboard.
    Dit is medium weight (standaard) chipboard.
    Indien dikker goed zelf de maten van de laatjes opnemen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super gedaan Roxanne en heel duidelijk uitgelegd. Toppie!! :))

    Groetjes Rosalien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer super !
    Ik zou zo graag een kastje maken en dit is een heel basic model. Moet lukken.
    Dank je voor de duidelijke tutorial.
    Groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super duidelijk uitleg. En wat een gaaf kastje is het geworden! Is denk ik ook erg leuk te maken voor mijn distress ink. Ik ga hier eens lekker mee aan de slag. Bedankt voor de uitleg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt de maten heel simpel aanpassen, als je maar rekening houd met de dikte van je chipboard.......

      Verwijderen
  6. geen chipboard hier , maar ik denk dat ik wel iets heb wat ik kan gebruiken voor deze leuke tutorial..
    dit kastje komt joogt op mijn "to do"list te staan:)
    dank je wel voor de super uitleg!
    xox
    linn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wellicht moet je eens een pak kopen, tis zulk leuk spul om mee te werken......

      Bedankt voor je compliment, doe mijn best ;-)

      Verwijderen
  7. Wauw Roxanne, wat een super leuk kastje heb je gemaakt, ga de beschrijving eens opslaan en wie weet !!!

    @ bedankt voor de duidelijke uitleg !!

    liefs Ria xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Ria!!
      Ik vind het leuk om te doen kastjes en doosjes etc etc, dacht eens kijken of er iemand interesse heeft........
      Bennu aan het broeden op PDF bestanden maken....

      Verwijderen